Friday, September 23, 2005

Mencari Erti Kehidupan

Satu persoalan telah ketemui yakni " Tidak Bermakna Hidup Tanpa Mengerti Erti Hidup dan Kehidupan".
Bermula dari detik itu aku tercari-cari apakah makna di sebalik kata-kata itu.Ia bagaikan suatu kata-kata keramat bagi ku kerana sejak detik itu aku tidak lagi berhenti memikirkannya.

Setiap ruang waktu yang luang pasti akan ku jejaki persoalan itu tanpa jemu dan tanpa henti.Sehinggalah aku temuinya pada satu sessi ceramah di kolej.

Sebenarnya erti kehidupan itu terdapat didalam satu surah didalam Al Quran yang maknanya" TIDAK KU JADIKAN JIN DAN MANUSIA MELAINKAN UNTUK BERIBADAT KEPADA KU '.Aku cukup puas hati setelah ku temui jawapan pada persoalan yang sekian lama bermain di kepala ku.Aku berjanji akan terus menabdikan diri ku kepada Yang Maha Esa.

Semuga Allah menerima segala perbuatan ku sebagai amalan kepadaNYa.

Oh Tuhan Yang Maha Esa lindungan aku dan ahli keluarga ku juga sahabat-sahabat ku dari api neraka ....amin ya robilalamin.

3 comments:

Bergen said...

You must be a deep person with a firm understanding in the teachings of Islam fully committed to being a good person. I think you are cool with the way you put across your opinion. I think nice people do that, and they don't go around talking people down with sindiran or even downright leteran or syarahan or ceramah or whatever that can make them look holier than the rest of the people they are giving their advice to.

Have a nice day.

hamba sahaya said...

ada hikmah disebalik

hamba sahaya said...

disebalik ada hikmah